2008. március 17., hétfő

Házi stúdiózás - 1. rész - A Vas

Töprengtem, agyaltam, számolgattam, s majd eldöntöttem, a Tonelab LE lesz a nyerő.nagyfelbontású kép

Úgy érzem, jól döntöttem. Imádom. Annyira gyönyörű hangja van! 11 pedál (torzítók és társaik), 11 modulációs, 11 delay és 11 féle reverb effekt. Mindez megfejelve 16 különböző erősítő és 11 ládaszimulációval. Köszönhetően ennek, akár vonalból is (értsd: rádugod a hifire mindenféle gitárerősítő nélkül) bugyinedvesítően szól. Mióta megvan, be se kapcsoltam a gyakorló erőlködőmet.

"Vox Valve Reactor" - a beépített cső

Elvittem a Hiperkarma gitárosához Sztivihez, hogy szóljon hozzá valamit. Jól esett, hogy egy avatott fül is elismerően nyilatkozott róla. Kísérleteztünk. Rendelkezik a srác kispedál kiszerelésben Rat és Tube Screamer torzítókkal. Mivel a dögöm tudja modellezni ezeket a cuccokat, összevetettük, hogy mi a különbség a digitális kópia és az eredeti effekt között. Megnyugvásomra a Tonelab drága ugyanazt a hangzást produkálja. Najó, ha az ember nagyon hegyezi a fülét, akkor az analóg pedálnak egy hangyányit teltebb hangzása van. De hallja meg azt koncert közben az, akinek hat anyja van...

Egyetlen hibája van a Tonelab LE-nek. A kompresszor egy csoportba került a pedál effektekkel. Tehát nem lehet egyszerre a torzítókat (vagy akusztikus szimulátort) és kompresszort használni. Így jártam.

Nekiülünk a srácokkal, és a drága segítségével házilag felveszünk egy számot. Csak rádugom a számítógépem hátsójára, és már indulhat is a házi-stúdiózás. Mondtam már, hogy digitális kimenet is van a Tonelab-on? :)

Nincsenek megjegyzések: