2010. március 26., péntek

Small World - Flash - Tesztelj te is!

Köszönöm a sok biztatást, jótanácsot, de leálltam a fejlesztéssel. A sokfajta kombináció már-már kezelhetetlen mennyiségű speciális esethez vezetett. Továbbá megtudtam, hogy megelőztek, a Days of Wonder megcsinálta a kétszemélyes iPad verziót. (Tudom, egyikőnk se rohangál iPad-dal :) ) Szóval elvesztettem a kedvem a folytatással kapcsolatban, elnézést azoktól akik lelkesen várták a végső verziót.


Mivel szeretném felfrissíteni Flashes tudásomat, ezért úgy döntöttem, hogy leprogramozom és böngészőből játszhatóvá teszem a Small World nevű társasjátékot. Eléggé esélytelen a szabályok ismerete nélkül megpróbálkozni vele, de szerencsére a haverok már találkoztak vele :) Még eléggé a fejlesztés elején járok. Örülnék, ha kirpóbálnátok, és elmondanátok a véleményeteket!


Eddig a következőket tudja:
  • v0.1 verzió: Az első játékos kiválaszthat egy faj+képesség kombinációt, megkapja a tokeneket és lerakhatja őket. Az utolsó hódításra (ha nem elég a token) lehet dobni kockával. Egyenlőre ennyi. :)
  • v0.2 verzió: Végre végigjátszható a kétszemélyes játék. Némely képesség még továbbra sem működik (pirossal áthúzva). A felhasználóbarát irányításon még egy kicsit kéne javítani.
Néhány megjegyzés:
  • A terv az, hogy eleinte egy gépen más emberek ellen (hotseat), majd számítógépes AI ellen játszható, végül pedig interneten keresztül tolható verzió készüljön el.
  • A térkép alatt és fölött azért van üresség, hogy majd elférjenek a nagyobb (több személyes) táblák.
Nagyon megköszönném, ha kipróbálnátok, és megírnátok a véleményeteket! Ha hibát találtok valahol, feltétlenül szóljatok, screenshotot mellékeljetek! Az esetleges jóindulatú javaslatokat is szívesen fogadom! :)

11 megjegyzés:

Nord írta...

Remek kezdeményezés!
Tesztelni még nem fogok, mert a játékot csak hallomásból ismerem, nem játszottam még és a szabályokat sem tudom.

Névtelen írta...

Sok sikert!! :)

Névtelen írta...

Az ötlet teljesen jó.
Viszont a Days of Wonder tud róla?

István írta...

Szerintem ráérek szólni nekik akkor ha kész lesz :) Tudtommal a társasok szabályrendszerét nem védik szerzői jogok. (a képeket viszont igen...)

Plenni írta...

Remek ötlet. Sajnos a játékot nem ismerem. Tervezel mást is fejleszteni a jövőben? Remek lenne!

Ryek írta...

teszteltem párszor a dolgokat.
1. Kicsi az egész játék, így nem látható még a saját kártya sem, nem hogy az ellenfélé.
2. Jó lenne ha a választható fajoknál feljönne valami pop up vagy baloon, amiben az adott kártyát kiírja mit tud.
3. Ugyanezt a saját már kiválasztott fajnál is lehessen megtudni.
4. Hang kikapcsolása :)

A többi hiányérzetem az a fejlesztendő dolgok között fel van sorolva.

István írta...

Köszönöm az észrevételeket, örülök, hogy kipróbáltátok!
1. Sajnálom, de nem tudom nagyobbra csinálni, a 4-5 játékos táblának is el kell majd férnie. Ha látni akarod nagyban valakinek a "kártyáit" (faj+képesség), akkor vidd az egeret a jobb oldalra, ahol látod, hogy kinek hány tokene van.
2+3+4. Jó ötlet, majd megcsinálom. :)

Nem ígérem, hogy belátható időn belül el fog készülni minden képesség és az internetes játék. Kérlek, legyetek türelemmel!

Névtelen írta...

Seafaring/tengerjáró - nem enged induláskor tengerre telepedni.

István írta...

Hmmm... mi úgy játszottuk mindig is, hogy az első lépésnek szárazföldet kellett választani a szélén. Újraolvasva a szabálykönyvet neked kell igazat adnom. Majd javítom.

Nagyon köszönöm az észrevételt, ilyen segítségre van a leginkább szükségem!

Állítólag néha ki is fagy. Ha valaki tudna küldeni screenshotot, hogy ezt mikor teszi és az minek a hatására jött létre, annak nagyon örülnék!

Névtelen írta...

Hali.

Nagyon örülök a kezdeményezésnek mert most jöttem haza a balcsiról és ott volt meg az egyik barátomnak ez a játék és nagyon megtetszett. Az áthúzott dolgokon kívül nem nagyon találtam MÉG hibát de most valami összegabalyodott nekem. Kezdtem player 1 el egy spirit orcsal másik playerrel amazonokkal. második körben letüntem az orcsokkal. amazonokkal nem léptem. 3. körben kiválasztottam az underground sorcererseket és irja hogy rakjam le a megmaradt tokenjeimet de nem tudok lerakni sehova.Szürke az Undo és az End turn is.
Viszont nem tudtam mégegyszer reprodukálni a hibát szal nem tudom. lehet hogy csak nem találtam meg hogy hova kell kattintani.

Ityam

Thomas írta...

Tiszteletem !

Bodor Tamás vagyok. Tavaly találtam rá a Small World társas magyar szabályrendszerére bátyám révén és nagyon meg fogott , Idén márciusban név napomra meg is leptek vele, azóta is szinte napi szinten foglalkozom vele , hol mint társas , hol itt vagy a VASSAL segítségével pc-n.

Meg vételénél rá kérdeztem hogy az Underground-hoz van.e lesz-e valaha magyar szabály könyv , sajnos nemleges lett a válasz , igen tudom és meg is találtam azt a bizonyos rövid magyarosítást hozzá neten , azonban mit bizonyára ezt te is tapasztaltad CSAK a faj,speciális erők,tárgyak,helyszínek szerepelnek benne anyanyelvünkön , amit kevésnek vélek , mivel amennyit tudok angolul az alapján ki bogarásztam hogy több újítás is van benne ezeken kívül / pl. játék kezdete : fajok kezdése ; hódítás / , amivel jó lenne tisztában lenni, ezért is kerestem fel itt önt , hát ha tud ebben is segíteni nekem.

Ugyan ez vonatkozik a kiegészítőire is , illetve az ön/önök munkásságát , amit itt alkottak is jó ízűen olvasnám magyarul is , ennek beszerzése is érdekelne , és amennyiben nyomtatni lehet , akkor milyen programmal érdemes ezt tenni és a többi lelkes rajongó által készített alkotásokat milyen paraméterek mellet lehet ki nyomtatni , jelzők méretei , faj lapkák méretei , ect. ,ect. amennyiben ez lehetséges,
és volna még néhány kérdésem is zárónak :

1. Ha mondjuk tegyük fel elvesztem az erősítő kockát és vagy a Sárkány jelzőt vagy félszerzet lakot , hős jelzőt , mit lehet tenni hol és hogyan lehet pótolni ?

2. Lehetséges-e hogy készülnek-e még a közel jövőben 2-5 ill. 6 vagy akár több játékos új térképek , mind az alap és kiegészítőhöz ?

3. Láttam ilyen véletlen szerű térkép "generátort" itt a leleményes otthoni készítőktől , erről lehet valami bővebbet tudni ? hogyan kell el helyezni ? / pl. a tengereket / játék 2-5 vagy több játékos esetén ? ect. , ect. Erre vonatkozik , hogy a nagyjából júniusra készülő " Realms " nem-e ilyen elképzelést takar, az eredeti készítőktől ?


Köszönöm megtisztelő figyelmét.


Elérhetőség : ITT és vagy e-mail: mathasarameus@freemail.hu


További Gazdag és leleményes Munkát Kívánok.

Üdv

Tamás